Kreatywne prace inspirowane lekturą,, Chłopcy z Placu Broni,,
Na lekcjach języka polskiego w klasie 5a zrobiło się wyjątkowo twórczo i kolorowo. Uczniowie, zainspirowani lekturą „Chłopcy z Placu Broni” Ferenca Molnára, przenieśli się w świat przyjaźni, odwagi i honoru, by za pomocą wyobraźni i kreatywności ożywić opowieść o małych bohaterach z Budapesztu.
Działania te odbywały się w ramach innowacji pedagogicznej „Kreatywny pomysł na lekturę”, której celem jest pokazanie, że książki mogą inspirować do twórczego działania i wspólnej zabawy.
Podczas zajęć uczniowie pracowali w grupach, a efekty ich pracy zachwyciły wszystkich. Na stolikach pojawiły się makiety Placu Broni wykonane z klocków LEGO, na których można było zobaczyć dzielnego Ernesta Nemeczka walczącego z Czerwonymi Koszulami. Z niezwykłą starannością odtworzono każdy detal — piaskownicę, drewniane ogrodzenie, a nawet maleńkie postacie bohaterów powieści.
Jedna z grup stworzyła grę planszową inspirowaną lekturą, pełną ciekawych zadań, pytań i przygód, która z pewnością umili czas podczas przerw. Inni uczniowie zaskoczyli pomysłem na koszulkę kapitana Ernesta Nemeczka, ozdobioną cytatami z książki – symbolem odwagi, poświęcenia i wierności swoim ideałom.
Zajęcia pokazały, że literatura nie kończy się na kartach książki. Dzięki wspólnej pracy, rozmowom i zabawie uczniowie klasy 5a odkryli, że lektura może stać się początkiem niezwykłej podróży – takiej, w której można tworzyć, współpracować i na nowo przeżywać emocje bohaterów sprzed lat.
Za swoją kreatywność, zaangażowanie i pomysłowość wszyscy uczniowie zasłużyli na piątki!