Uczniowie podczas lekcji historii.

Brawo Moi Uczniowie!

 

W dniu 26 kwietnia 2025 roku w klasie VI a odbyła się odwrócona lekcja historii. To uczniowie byli jej narratorami przygotowując informacje w formie wystąpień indywidualnych i prezentacji multimedialnej. Idea lekcji odwróconej ma na celu zmianę schematu zajęć – uczniowie samodzielnie opanowują temat w domu przed lekcją, a na zajęciach praktycznie ją utrwalają i ćwiczą pod okiem nauczyciela. W odwróconej lekcji to uczeń staje się aktywny w procesie zdobywania wiedzy. Nauka przez odkrywanie daje uczniom możliwość rozwijania takich umiejętności, jak:
  • samodzielne myślenie,
  • rozumowanie, wyszukiwanie informacji,
  •  zadawanie pytań, analiza i wyciąganie wniosków – nie skupia się więc wyłącznie na wiedzy. Jest przez to idealną metodą wspierającą zdobywanie umiejętności potrzebnych w życiu. Głównymi prowadzącymi byli: Martyna Szmidel, Filip Niburski i Jakub Siedlik.
Chyba podobało się, gdyż zgłosili się inni chętni do następnych tematów. Gratuluję.